Czy warto zaufać rebrandingowi?

Rebranding to nic innego jak poprawa wizerunku firmy z powodu wielu czynników, przez co łatwiej jest odbudować wizerunek firmy. Często rebranding pojawia się, kiedy dwie firmy łączą się w jedno (tak jak Orange „wchłonął” Erę).

Firmy, które chcą odbudować dawny wizerunek co jakiś czas odświeżają swoje logo, które może lekko zmienić kolor – nabrać ostrości lub delikatnie zmienić kształt, co można zaobserwować na przestrzeni lat na logo Starbucksa. To w jaki sposób się zmieniło nie przyniosło złego efektu, czyli przy złym rebrandingu może przynieść większe straty niż zyski.

Na rebranding firma powinna mieć spory budżet, ponieważ przy nim jest zwiększona ilość ulotek, wizytówek oraz przedmiotów użytkowych wraz z logiem firmy, a także z częścią usług. Może być tak, że kilka z oferty można wyrzucić, kilka dodać albo zmienić delikatnie poprzednie i dodać kilka nowych, przez co firma może odbudować swoją utraconą pozycję jak i zyskać nowych klientów.